Mig...

Man ska ju tydligen berätta lilte om sig själv oxå...

Min matte o husse började i början av septemder 09 fundera på att skaffa hund, eller de var min matte som ville ha en hund. Hon är tydligen uppvuxen med hundar så längtan blev förstor. Husse är en kattmänniska, eller rättare sagt var för jag har nu omvandlat han o fått över han på rätt sida. Eftersom Matte är allergisk mot pälsdjur så började hon söka på www.google.se efter allergivänliga hundar. Då hittad de mina uppfödares hemsida http://www.labradoodles.se/ som föder upp såna som mig, jag är en Australisk Labradoodle.

De anmälde intresse och i oktober 09 träffade mina uppfödare Roy och Monique när de var i värmland för att träffa sina Svenska spekulanter. Då fick de träffa de tre hundarna de hade då o Matte kände inte av någon allergi. De fick då reda på att de köpt min mamma Henna från England o att de hoppades att hon skulle vara gravid när hon kom till dem o att de kanske skulle få köpa en valp efter henne då.

Nån vecka senare fick de reda på att Henna var gravid, så min pappa LoverBoy hade skjutit rätt eller vad man ska kalla det.



Mamma Henna



Pappa Lover Boy

Den 11 novermder såg jag o mina 8 syskon dagensljus o matte o husse fick reda på att de skulle få köpa en av oss. Yttligare nån vecka senare fick de reda på att de var mig de skulle få. De enda de visste då var att de var jag med svart halsband och de tycker så klart att jag var jätte söt (som de skulle kunna tycka nå annat om en sån skönhet som jag). Titta själv:



Jag är född i Holland för det är där mina uppfödare bor men jag är tillverkad i england (min mamma bodde ju där när de köpte henne) sen den 8 januari bor jag i Sverige, klå de ni!



Några dagar innan jag flyttad så fick jag träffa på detta vita konstiga på marken ( som jag sedan skulle börja älska) o de var så kallt fast de var 0 gradigt ute. 

Men åter till den 8 januari 2010 så flyttade jag från min mamma. Vilken dag de var då, inte nog med att man ska skiljas från dem man varit med under hela sin liv. Utan man blir även inständ i en bur o sätts på ett flygplan o det blev bara konstigt... de lät, jag var själv och det kändes som en evighet. När det äntligen blir tyst så lyfts buren som jag sitter i av o sätts på nått slags vagn o det är jätte kallt. 21 minus grader o jag frös när de var 0 grader. Sen så är det en massa folk som kollar på mig, o de säger att jag snart ska få komma till mina ägare. Jag sätts på en truck o de kör iväg med dig jätte snabbt. sen plockas jag ut ur buren o där var min Matte! 

Jag är rädd o fryser o så sätter de ner mig på snön o tror att jag ska pinka. Eller hur....

Jag tas upp i famnen o får komma in i ännu ett fordon som låter men nu får jag sitta i mattes knä. Jag får även krypa ner i en overall o de var så varm o skönt...

Visst är den snygg, overallen så klart inte Husse? Länge sedan jag kunde ha den nu...



 
Matte pussar o klappar mig så jag somnar.

Efter nån timme så sätts jag ner på en kalla snön igen o vi är på Gävle bro som tydligen är halv vägs hemma (för dem ja men inte från mitt hem, men jag vill inte göra den ledsen så jag säger inget).
De ville att jag skulle dricka vatten o äta där men så bra mådde inte jag så jag kunde göra de. Så jag jagar Matte när hon springer omkring på parkering, o då blev de väldigt glada, människor är lite konstiga...

Sen fortsatte vi åka o nästa gång jag sätts ner på de vita kalla så är vi tydligen hemma. Så jag får väl ge mig då  och insee att det är mitt hem oxå, eftersom de tjatar så mycket.

Jag går omkring o kollar in läget o så pinkade jag o då började Matte tjo igen o är överlycklig att jag pinkade (människor, ja jag säger inget mer...)

Sen får jag komma in i mitt nya hem. O det verkar helt okej, fick en jätte fin säng



Pandan som ja har mellan tassarna kräktes jag på senare på natten. Men hur konstigt är inte de efter ett så konstigt dyng.

Det var mina första timmar i Sverige!

Dagen efter fick jag träffa en massa folk, som de kallade för vänner o släktingar, sen har det rullat på o nu har jag både fyllt ett år o friart ett år i Sverige.

Kolla vilken fin tårta jag gick när jag fyllde år:




Ja som ni vet nu då så är jag en :
 1 år och 4 månaders gammal Australisk Labradoodle
Varit svensk i 1 år o 2 månader
Brun med vit/grå inslag
Lockig

Tass på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0