Blommor

Nu har jag planterat ut blommor på balkongen!
Det blev jätte mysigt!
Att blommor kan göra sådan skillnad!!!



 

En av de balkonglådor som är framåt. De ser nästan lika ut. Det är tagetes, lobelia och lyckliga lotta (visst heter de lyckliga lotta?) i dem.


 

Lådan mot köket, Där har vi kryddor så som rosmarin, dragon och ananas salvia. Ananas salvian är underbar, det luktar riktigt härligt ananas om den. I mitten av lådan har vi en fettbladsväxt för att jag tyckte den var fin. I köket har vi mer kryddor så som, Basilika, timjan, citronmeliss och kanelbasilika. John  har börjat lära sig att han kan använda fäska kryddor när han lagar mat nu.



Köksfönstret

 

På andra sidan har jag hängt en "flaska" som man är en ljushållare. Köpt på Åhlens, tror den kostade 39:-
Mysigt med ljus även på sommaren!



I balkonglådan har jag, tobaksplanta, verbena, lobelia och de vita på kanterna vet jag tyvärr inte vad de heter. Ni kanske vet? 

 

På bordet har jag en penséer, jag tycker inte om penséer men dessa med mindre blommor är lite finar iaf. Det var så att det var billigare att köpa en ampel med penséer i en än som var tom. Så då plockade jag ur penséerna och planterade i tagetes, lobelia och den vita blomman. Duken på bordet kommer fån ÖoB och ljuset kommer från Ikea.

I de ena hörnet har jag smulton och en tomatplanta



Det är vad som finns på våran balkong denna säsong!

Tänk om man kunde ha en längre balkong. De skulle ju teoretiskt gå att han balkong ändå till sovrumms fönstret. Tänk vad blommor jag skulle kunna ha :O).
O eftersom det är garage under våran balkong så skulle de få mindre att skotta på vintern. Haha!
Tror ju inte att jag får igenom det hos styrelsen. Undra vad det skulle kosta?!

Nä, nu ska jag ta och vattna min lilla oas på balkongen, så den lever över sommaren, för det vore ju bra eftersom den knappt börjat här än!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0