Allt blev fel

Ikväll har jag bakat Silvia kaka...

Men det varken började eller slutade så bra...

När jag skulle smöra formen så brukar jag strö på mannagryn ist för ströbröd o i skafferiet så har jag flera glasburkar från ikea som ser lika danna ut så i all hast så tog jag den burken som jag trodde var rätt o utan att kolla så jätte nogg tömmde jag upp det på plåten men just som jag tömmer så ser jag att det är cous-cous... jaha så var det bra att torka bort o smöra i bröda om plåten....

Sen så gick det bra...

kakan kom in i ugnen:      den kom ut från ugnen :  ser ju bra ut men det ska ju vara glasyr på oxå... den skulle man koka ihop.... det gick jätte bra ett tag sen så blev det bruna prickar i den...

  

Japp den blev bränd.... hade inga fler ägg hemma.... Behöver jag säga att jag aldrig har bakat denna kaka innan :O)

John kommer hem med ägg när han slutar vid 11 tiden....

Ska vissa den färdiga kakan sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0