Rabarber!

Nu har jag precis kokat den första rabarber saften för"sommaren"!
Den är så god och lätt att göra!
Har fått receptet av Krisina!

Men eftersom det är så enkelt o gott så måste jag dela med mig av de till er!
Men lova att ni testar de! Ni kommer inte att ångra er!

Kristinas rabarbersaft!
750g rabarder
skölj och skär dem i småbitar
koka upp med
1,5 L vatten
och
1,3 kg socker
I en gryta.
 Låt koka i 1 min.
1 st citron
i tunna skivor och lägg i tillsammans med
1,5 msk citronsyra
Låt stå kallt ett dygn. Sila sedan saften och fyll på flaska.
Frys om du vill spara den mer än 2 veckor.






Kommentarer
Postat av: Caroline

Det måste jag prova! Har faktiskt aldrig ens försökt mig på att koka saft.... Jag jobbar som ekonomibiträde ,i ett storkök, ett finare ord för "steget under" kock;)

2008-05-05 @ 05:40:56
URL: http://carolineannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0