Ikeaglasbråket

Idag på förmiddagen hade jag o John ett sånt dumt bråk.

Vi har köpt Boda nova glas o så har vi tillbringaren, tårtfatet,skål också i samma serie.
Jag tycker vi ska använda dessa glas tillvardags, så jag tyckte att John kunde slänga lite av sina uddaglas, plus hans vanliga tråkiga ikeaglas som alla har. Men det ville han inte, utan han ville sprara dem. Men jag sa att vi kommer aldrig mer att använda dem utan vi ska köpa fler Boda nova glas. Har man så ska man väl använda dem?!

Jag blev jätte sur  för att han vägrade slänga sina j*vla Ikea glas, så jag lade mig i sängen och vägrade prata med honom.

Sen började han ställa i ordning i köks skåpet och ställde in nova glasen men jag var så sur så jag tog ut dem igen o stoppade ner dem i röret (förpakningen) sen sammalde jag ihop alla våra saker som hör till den serien och lade upp i ett skåp ovanför en garderob, så där ligger dem nu. Bara för att jag blev så sur.

O de glas som John hade plockat bort ställde jag tillbaka. O mitt upp i alltihopa så slog John sönder ett glas som skulle vara kvar oxå....
Sen så jag en massa dumma saker som att då kunde vi ju bo på varsit håll i varsin lägenhet så kunde han ha sina förbannade Ikeaglas o jag kunde ha mina nova glas så kunde han komma till mig varannan helg o jag till honom varannan helg. Sen sa jag en massa annant oxå, jag gav mig lixsom inte. Utan bara span vidare på det.
Stackars John!!!
Men sedan efter någon timme så kröp jag upp i hans knä o började gråta o så blev vi vänner igen.

Men varför ha detta dumma bråk?!!!!

O allt var ju egentligen mitt fel bara, fast om han bara hade gått med på att slänga dessa Ikeaglas så hade det heller aldrig blivit bråk ;O)


Vi har den lila tillbringaren, lila glas (4 st) + de rosa/snorgröna glasen (4st), gröna tårtfatet och den röda/orande/mörkrosa skålen. Sen har vi två paket servetter oxå ;O).
Jag är sugen på att samla på asseterna. Det som är så roligt med denna serie är att man kan blanda färgerna som man vill utan att de ser konstigt ut. Jag älskar denna serie, synd bara att jag inte får ha den framme ;O)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hehe, känner igen det här hemma med;) Självklart ska boda nova glasen fram.....

2008-05-13 @ 18:55:15
URL: http://carolineannamaria.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja, jäkla bråk. Att man aldrig kan bara förstå den andre o slippa bråk. Blä till bråk!

2008-05-13 @ 21:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0