Min vecka lite snabbt!

Denna vecka började en ny kurs som heter Planering och Ledarskap,
vi ska ej ha en tentamen i denna kurs utan man fick välja att antingen göra en interjuv med en ledare eller göa en bok recention. Jag älskar att läsa så jag ska göra en bok recention.
Böckerna vi fick välja mellan handlar så klart om Planerig o Ledarskap, jag hade svårt att välja så jag tog två böcker.

"Lära kvinnor chefa män"
Mer gjort och tid över"

Jag valde den delsvis för att jag tyckte att de verkade intressanta men oxå att jag tror att jag kommer ha nytta av den i både mitt kommande arbetsliv och mitt privatliv.

Måndag:

Föreläsning, fick bland annat höra att människor båda kvinnor och män blir bättre på att planerna efter de fått barn och varit barnledig. De är bra!

Gympa på kvällen...

Tisdag:

Pratade om ex-jobbet
Och sen fick vi välja ut böckerna som jag pratde om här ovan.

Onsdag:

Var på Skogforsk utvecklings konferans (visst låter de vuxet :O))

Gympa på kvällen.

Torsdag:

Fortsättning på konferansen.

Det blev tidiga mornar o sena kvällen när vi var på konferans, den var i västerås så bara buss resan tar en timme ditt o en timme hem. Men den var väldigt intressant och läorik.
Så det är därför jag inte hunnit skriva nått de här veckan, de har varit fullt upp.

Var även en sväng på puben på torsdagskväll, dansade somjag vet inte vad,öm i benen idag fredag. Kom hem efter ett så idag fredag är jag lite trött men inte alls bakfull.

Idag har vi haft en föreläsar in kvinnligt, mannligt och männskligt, vet inte vad jag egentligen tycker om de.
Jämställdhet är ju olika för olika männsikor.
Jag tycke de är lika lön till lika jobb, de som har kompetens till ett jobb ska alla bland den har lika stora chanser att få de.
Sen i mitt privatliv så är de att jag o John delar på hushållssysslorna, o det tycker jag att vi gör väldigt bra.

Jag ska snar ge mig in på att laga till mina lammkotleter.
Sen blir de tv för hela slanten. 
Ska även duscha av mig.




 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Lamm igen. OJ, vad du kan! Mycket i skolan.. Tur det o att du inte var sjuk igen. Tror du det blir svårt att skriva om den boken du valde?

2008-03-07 @ 20:10:14
URL: http://mittlivilondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0