Middag ikväll!

Jaha, då har John precis ring o sa att han var på väg hem från personalmötet på jobbet.

Det är min tur att laga mat ikväll, för han lagade mat i fredags till mig. Men han är ju Kock så det är ju inga problem för honom.
Men jag har fått recept av min klasskompis Sara på en paj som jag tänkte göra. Det kan ju nästan inte gå fel. Har ju misslyckats några gånger när jag ska bjud honom på mat.

Receptet:

Pajbotten:
75g smör
1 burk kesella
3 dl mjöl

När du tryckt ut den i formen så smulla riven ost över...

Fyllning:
Vad du vill ha bestämer du själv...
3 ägg

2,5 dl matlaggningsgrädde
0,5 dl mjölk

På toppen smular du fetaost.

In i ungen på 220 C i ca 30 min

Jag tror jag ska ha skinka, broccoli, rödlök, paprika och en massa vitlök i.

Sen kl 20 ikväll börjar det ett nytt program på tv3 där folk ska fortsätta sjunga när melodin försvinner utan att sjunga fel om jag har fattat rätt som vi ska kolla på o bara mysa, bara jg och John.

Sen är det nog dags att göra sig reda för sängen.. För imöra är det skola.
Jag börjar efter lunch men jag ska ta mig från John till mitt lilla alldeles egan hem (ett studentrum på 10 kvadrat m) i Skinnskatteberg, men som tur är så kan jag åka med en klass kompis så jag åker kl 11 härifrån Hallstahammar.

Nu måste jag sluta med mitt bloggande för idag för att förberedda maten inna min lilla älskling komme hem.

Som avslutning bjuder jag på en bild av mig och Angelica som lurade in mig i bloggandet. Det är från annandagen när hon var hemma som vi var på bockarna och drack cosmopolitan precis som flickorna i Sex and the city. Det var en superkul kväll. Upplevde massa gamla minnen från den tiden hon bodde kvar i Sverige!
image3

Kommentarer
Postat av: Angelica

Undrar när jag ska få äta den där pajen! Låter så otroligt gott med all ost. Men Osmin tycker inte om ägg o äggstanning är det ägg i det tycker han inte om. Blä på honom! Ha det bra ikväll nu så håller jag utkik efter nästa inlägg! Puss o kram

2008-01-13 @ 16:38:42
URL: http://mittlivilondon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0