Lördagen...

Usch, vilken konstig lördag vi hade...

Vårat marsvin Baileys dog bara rätt upp och ner. John gick förbi o klappade på honom och två minuter efter gick jag förbi och då dog han... Det var precis när vi skulle äta frukost.
  Här badar han.

O Eroz blev jätte konstig när han dog. Han blev nog ledsen. Så jag kände panik över att hitta ett ny kompis till honom för han har aldrig bott själv. 

Men sedan länge hade vi bestämt att vi skulle ut o köra ponny med Ida och Jonte, o kanon väder var det. Så vi åkte iväg. Vilket jag inte ångrar, hade en kanon dag.

Började med att grilla korv till lunch o sen bar det av med hästarna.
 Korv ätning

 Så bar det iväg!

Helt fantastiskt väder!




På eftermiddagen när vi kom hem hade vi några timmar "ledigt" innan vi skulle samlas igen för att gå ut och äta på häliga Texas!

Så då gick jag in på blocket och kollade efter marsvin o sån tur jag hade att det fnns här i hudik.

Så vi tog med Eroz o åkte ditt...

De hade fem marsvin var av två var hanar, jag fastnade för en som hete Bruno direkt så han o Eroz fick bekanta sig lite på govet. Som tur var gick de jätte bra ihop.

Så vi köpte den o tog hem den hit. Han trives inte så bra hos de andra så han har börjat ett nytt liv här o heter nu Zingo.

Han är inte van att äta så mycket grönsaker så han fiser jätte illa nu....o har lte ont i magen men det går ju över.

Ska visa kort på honom snart.

Sen på lördag kväll samlades vi hos oss o tog en drink innan vi gick ut. Eftermaten gick vi tillbaka till oss innan vi brött upp.

Mycket trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Vilken dag ni haft, sorg blandat med häriga upplevelser. Hoppas det går bra med Zingo! Kram kram

2009-03-24 @ 17:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0