Rysslandsresan dag 2

Japp som ni såg på sista bilden på förra rysslands inlägget så mådde jag hur dåligt som helst.

Men vi klev av färjan vid 9 el 10 tror jag det var.

Utanför temininalen så väntade en Estnisk buss på oss som skulleta oss till den ryska gränsen.
Det var en vanlig stadsbuss så hälften av packningen fick vi ha i bussen för det fick ej plats iförvaringsutrymmet under bussen.
Resan fick bra, jag sov lite o åt nötter (kristina fick hjälpa mig med påsen..var helt omöjlig att öppa men till slut så gick det, som flickan sa!!!)
Sen fick vi först gå igenom den Estniska tullen o sedan genom den Ryska. Den ryska tog lite tid för vi skulle fylla i ett papper om när vi kom i i ryssland o när vi skulle tillbaka ut ur ryssland.

Bjuder på en bild om hur kö var genom tullen från dn ryska sidan in i Estland o jag lovar att den inte var bättre fån den andra sidan vi kom ifrån.


Det roliga var att 1/3 av klassen fick öppna väskorna (jag var en av den som fick göra det, men han ville bara kolla i den ena väskan) Sen var det som de tröttnade på att kolla... Ryssarna verkar ju göra somde vill.... Det som faller den in...

Sen när alla kommit igenom tullen så fick vi vänta på den ryska bussen som skulle hämta oss som sedan sklle köra oss resten av resan...
Chaffören hette Valentin som blev hela klassens stora idol!



När vi sedan kom fram till hotellet i Pavlovsk vid 20 tiden fick vi våran första ryssa måltid. Det kanske ser gått ut men det var ingen höjdare men det gick att äta.



Den ryska maten är väldigt söt... i den lilla tekoppen så var halva fylld med socker. Blä!
O i de flesta bröd var det nått söt klet i. Men så hade alla ryskar väldigt dåliga tänder.

Efter denna måltid fick vi gå upp på våra hotellrum. Jag sov med Kristina o på detta hotell stannade vi 3 nätter.

      

Vilket lyx tänker ni nu med tv.. men allt var på ryska så man fatade ingenting ändå.

Jag gick o ladde mig o löste korsord. För att vara piggare dagen efter.

Som avslutning på denna dag måste jag visa en bild på de ryska toaletterna... de är bakvända på nått sätt... inte vet jag men de är kanske rädda för plumset så de har en upphöjning där de stora kommer o hållet där de lilla kommer... Mycket bakvänt....



Det var allt från mina andra dag på resan....


Kommentarer
Postat av: Angelica

Baklänges o upp o ner. hihi! Så ska det vara när man åker till ett annat land!

2008-06-04 @ 16:56:46
URL: http://mittlivilondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0